Київ
Серце всієї України!
Зв'язатися з нами
  • Блог
  • Акції
  • Магазини
  • Що з моїм замовленням?
  • MOYO club
Укр Рус
Каталог товарів
Порівняння
Бажання
Кошик
Сума
Кошик

Авторизуйтесь, щоб отримувати персональні пропозиції.

Як вибрати дроти для прикурювання — 5 нюансів

Дата публікації: 03.05.2024 10:28
Дата оновлення: 03.05.2024 11:10

У японців є приказка: «Самурай носить меч все життя, навіть якщо він стане в пригоді йому один раз». Дроти для прикурювання, вони ж стартові, — та ж сама «катана» для сучасного водія. Їх можна провозити в багажнику кілька років, поки одного разу не виникне ситуація, коли нічого, крім них, не зможе допомогти запустити двигун.

Дроти для прикурювання

Але для того, щоб обладнання справді допомогло, а не стало причиною розчарування або ще гірше, короткого замикання із загорянням, дроти необхідно правильно вибрати. Дамо поради, як це зробити.

Як обрати дроти для прикурювання

Для початку необхідно зрозуміти, в якому саме випадку допоможуть ці пристрої. Прикурити, тобто скористатися напругою мережі іншого автомобіля або додаткового джерела струму, під'єднавшись до них, має сенс тільки в одному випадку. Коли власний акумулятор автомобіля нездатний прокрутити стартер. А з ним і двигун внутрішнього згоряння — настільки сильно, щоб він завівся.

У всіх інших випадках, а саме: несправності стартера і його компонентів, відсутність палива, проблеми з іскроутворенням та інших подібних неполадок прикурювання не принесе користі. Оскільки батарея, функції якої бере на себе, справна.

Пускова система ДВЗ споживає дуже великий струм, тому стартові дроти повинні відповідати багатьом вимогам. Тонкожильна проводка бортової мережі, кабелі для 220 В, що залишилися після ремонту будинку, навряд чи допоможуть запустити машину. У найкращому випадку вони не зможуть передати струм великої сили, а в гіршому —  можуть згоріти самі та спричинити пожежу. Необхідні тільки спеціальні дроти, пускові. Як вибрати і які врахувати параметри, розповідаємо.

На замітку: Як вибрати тент для автомобіля — 8 ключових аспектів

Товщина і переріз жил

В інтернеті часто можна побачити світлину, на якій прикурюють від іншого акумулятора за допомогою двох великих гайкових ключів. Тут зображено насправді не таке вже й кричуще порушення техніки безпеки. Хіба що можна причепитися до відсутності ізоляції. Але оскільки відстань між контактами значна, а характеристики струму досить низькі, виникнення дуги між полюсами в суху погоду практично неможливе. І, якщо контакти, тобто губки ключа, щільно прилягають до клем, спосіб цілком можна вважати робочим. У будь-якому разі, переріз таких «дротів» ніяк не назвеш недостатнім.

Гайкові ключі в руках

У кожному жарті є частка правди, присутня вона і тут. Переріз проводів для прикурювання має бути приблизно таким, як у гайкового ключа. А ось якого саме — залежить від параметрів автомобіля і номінальної сили струму акумулятора. Ці дані зазвичай нанесені на кришці АКБ поруч із місткістю. Перетин пускових кабелів потрібно вибирати за таким принципом:

Сила струму
Опис Переріз
150-200 А Тонкі дроти для мотоцикла або авто з невеликим акумулятором до 8 мм2
350-500 А Дроти середніх характеристик, підходять для більшості транспортних засобів, зокрема для легкових авто та позашляховиків 10-20 мм2
600 А-1000А Пристрої для ДВЗ великого об'єму, вантажні або для напруги 24V від 25 мм2

Крім того, вимоги до перетину залежать від матеріалу, з якого виготовлено кабелі.

Варто знати: Як правильно заряджати акумулятор автомобіля — 8 послідовних кроків

Матеріал струмопровідних жил

Жили — основа дроту, метал, по якому проходить електрика. Матеріал важливий для струмопровідності. Пускові кабелі в основному виробляють трьох видів:

  1. Мідні. Усі знають, що мідь — найкращий провідник, але не всі — чому саме. Головний плюс цієї речовини — низький питомий опір, 0,017 Ом-мм²/м проти 0,028 Ом-мм²/м в алюмінію.
  2. Алюміній. Так, цей метал має лише 65% від провідності міді, він менш міцний, але зате легший і значно дешевший.
  3. Алюміній з мідним покриттям (напиленням). Компромісний матеріал, що поєднує характеристики міді з вартістю та вагою алюмінію. Алюмінієвий сердечник з обмідненою зовнішньою частиною сьогодні має більшість автомобільних пускових проводів.

Ізоляція

Якщо згаданим нами спочатку «дротам» з ключів вона була не потрібна, то для справжніх, якісних виробів це один з найважливіших атрибутів. Перше завдання ізоляції — захист від короткого замикання в разі можливого зіткнення струмопровідних жил одна з одною, а також з корпусом автомобілів, приймача і заряджача. Як відомо, кузов більшості автомобілів є однією великою «мінусовою клемою» й завжди перебуває під струмом, коли під'єднано АКБ.

Інше завдання ізолятивного матеріалу — захист від механічних пошкоджень: зламів, обривів, потертостей. Крім того, ізоляція обов'язково має бути еластичною, міцною і морозостійкою. Останнє особливо актуально, тому що найчастіше допомога акумулятору, що розрядився, буває необхідна взимку. 

Зимовий пуск автомобіля за допомогою пускових кабелів

Недобросовісні виробники часто використовують для своїх дротів дешеві гуму та ПВХ, які на морозі дубіють. Перевірити це під час купівлі проводу для прикурювання авто і вибрати такі, які не мерзнуть, складно, оскільки температура в магазинах автозапчастин та інших торгових точках рідко опускається нижче нуля. Проте потрібно намагатися купувати пускові дроти з морозостійкого термопласту або справжнього силікону.

Крокодили стартових кабелів

Ну і звичайно бажано купувати двоколірні дроти, де червоний кабель призначений для клем «плюс», а чорний — для «мінус». Зроблено це для того, щоб мінімізувати ризик переплутати полярність під час підключення.

Пізнавальна стаття: Як вибрати компресор для авто: 6 головних параметрів

Затискачі

Вони ж «крокодили» — таку назву контакти кабелів для прикурювання отримали за характерну зубасту форму. Це чи не найвідповідальніший вузол у дротах, до них можна пред'явити цілий перелік вимог. Ось на що потрібно звернути увагу в «крокодилах» під час купівлі:

  • Матеріал, з якого вони виготовлені. Як і у випадку з жилами, найкраще, щоб це була мідь. Але найімовірніше, затискачі знову-таки будуть виготовлені з алюмінію, покритого міддю. Чим товще напилення, тим довговічніші, надійніші й безпроблемніші дроти.
  • Надійність зчеплення. Від площі зіткнення «крокодилів» з клемами, «схоплювання» затискача, як і від надійності кріплення штатної проводки автомобіля, залежить узагалі можливість передачі струму. Як наслідок, і пуску автомобіля. За слабкого контакту передасться замало струму, отже, стартер просто не буде крутитися.
  • Спосіб з'єднання затискача з проводом. Те, яким чином жили контактують з металом «крокодила», вграє велику роль під час передачі струму. Щоб перевірити, яким чином реалізовано стик, потрібно зняти пластиковий чохол або саме держално. У якісних виробах дріт або припаяний до затискача, або має завальцьовані по металу жили. У поганих крокодилах обтискач виконано прямо через ізоляцію, що ненадійно і загрожує обривом.

Довжина дротів для прикурювання

Найчастіше брати струм для запуску доводиться в іншого автомобіля, і зручніше це робити, не знімаючи акумулятора з машини. У сучасних автомобілів це зробити доволі непросто. А деяким моделям і зовсім знімати АКБ протипоказано або, як мінімум, небажано — зіб'ються налаштування електроніки, і тоді допомагати доведеться вже їм.

Тому пускові дроти мають бути істотно довшими за гайкові ключі. У продажу зазвичай представлені кабелі довжиною від 2,5 м до 5 метрів. Але на відміну від перерізу, тут краще не керуватися принципом «що більше, то краще», оскільки довжина додає дроту опору, а це загрожує втратою струму.

Прикурювання від іншого авто

Потрібно вибирати дроти за довжиною, зважаючи на те, де розташована АКБ в автомобілі. Якщо вона стоїть у моторному відсіку, поруч із радіатором, цілком підійдуть короткі. Якщо батарея захована в ніші під склом, або, тим паче під сидінням, у багажнику або в інших важкодоступних місцях, потрібно брати довші кабелі — навіть до 6 метрів.

Читайте: Як відновити пластик у машині власноруч — 4 корисні поради

Рекомендації та поради

Тож, які дроти для прикурювання кращі? Підсумувавши все сказане, окреслимо критерії вибору:

  1. Максимальний струм. Цей показник необхідний від 400 А і вище.
  2. Переріз. Він має бути не менше 10, а краще — 12 мм². При цьому бажано звертати увагу не тільки на загальну товщину, а й на кількість жил кабелю.
  3. Матеріал дротів і зубців затискача. Чудово, якщо це буде мідь, але як бюджетний варіант для нечастого використання підійде також обміднений алюміній.
  4. Кріплення жили до «крокодила». Воно має бути надійне, пайка або механічне з'єднання з самими жилами
  5. Ізоляція. Морозостійка, м'яка, але міцна, термопласт або силікон.
  6. Довжина проводів. Вона має бути достатньою для підключення вашого авто до більшості інших машин. У середньому, це 4 метри.

Прикурювати доводиться навіть у теплих країнах

Наприкінці можна побажати власникам автомобілів, щоб цей надійний засіб для пуску двигуна за допомогою стороннього джерела струму якомога рідше був для них актуальним. Ну або щоб запускали вони тільки інші машини. Оскільки найкращий і найвпевненіший пуск забезпечує працездатна та справна пускова система власного автомобіля.

Вагомі доводи: Чи можна змішувати моторні оливи — 7 аргументів «за» та «проти»

Коментарі
Залиште коментар