S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl вийшов 20 листопада 2024 року. Минуло 17 років з дати виходу першої гри, яка припадає на 20 березня 2007 року. За оповіданням гравець бере на себе роль сталкера, який досліджує центр Зони відчуження в серці Чорнобиля — Прип'яті, щоб розкрити її таємниці. Під час гри доводиться взаємодіяти з різними угрупованнями, дізнаватися більше про катастрофу, а також вирішувати моральні дилеми, які впливають на результат історії.
Тут поєднуються елементи виживання, рольової гри та шутера, зберігається культова атмосфера оригіналу. Вона пропонує нелінійну сюжетну лінію, величезний відкритий світ і нові механіки, які роблять історію реалістичнішою та захопливішою.
Гра призначена для сучасних платформ, які забезпечують потужну графіку і стабільний FPS. Користувачі Xbox можуть грати через Game Pass без додаткової покупки.
Stalker 2 платформи, доступні у двох проходженнях:
- PC (Windows) — основна, для якої розробляється гра. Підтримує налаштування графіки від низьких до ультра, залежно від конфігурації системи.
- Xbox Series X|S — консольні версії з високою продуктивністю та підтримкою Xbox Game Pass. Гра доступна в бібліотеці сервісу з першого дня релізу.
Платформи, які не підтримуються:
- PlayStation 4/5: на цей час розробники не планують випускати гру на Sony.
- Xbox One: через високі системні вимоги гра не вийде на попередньому поколінні консолей.
- Linux і Mac: офіційної підтримки цих операційних систем також немає.
Stalker 2: системні вимоги
Для комфортної гри важливо враховувати системні вимоги, які варіюються залежно від бажаної якості графіки та продуктивності. Для встановлення і запуску потрібен SSD-накопичувач з об'ємом від 160 ГБ вільного простору. Для досягнення стабільних 60 FPS на високих і епічних налаштуваннях рекомендується використовувати сучасні відеокарти й процесори.
Ці вимоги опубліковані творцями та відображають необхідну конфігурацію для комфортної гри.
Мінімальні вимоги Сталкер 2 (1080p, низькі налаштування, 30 FPS)
- Операційна система: Windows 10/11 (64-біт).
- Процесор: Intel Core i7-7700K або AMD Ryzen 5 1600X.
- Оперативна пам'ять: 16 ГБ.
- Відеокарта: NVIDIA GeForce GTX 1060 6 ГБ, AMD Radeon RX 580 8 ГБ або Intel Arc A750.
- Місце на диску: 160 ГБ на SSD.
Рекомендовані системні вимоги (1080p, середні налаштування, 60 FPS)
- Операційна система: Windows 10/11 (64-біт).
- Процесор: Intel Core i7-9700K або AMD Ryzen 7 3700X.
- Оперативна пам'ять: 16 ГБ.
- Відеокарта: NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER, RTX 4060 або AMD Radeon RX 5700 XT.
- Місце на диску: 160 ГБ на SSD.
Високі системні вимоги (1440p, високі налаштування, 60 FPS)
- Операційна система: Windows 10/11 (64-біт).
- Процесор: Intel Core i7-11700 або AMD Ryzen 7 5800X.
- Оперативна пам'ять: 32 ГБ.
- Відеокарта: NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti, RTX 4070 або AMD Radeon RX 6800 XT.
- Місце на диску: 160 ГБ на SSD.
Епічні системні вимоги (2160p, ультра налаштування, 60+ FPS)
- Операційна система: Windows 10/11 (64-біт).
- Процесор: Intel Core i7-13700KF або AMD Ryzen 7 7700X.
- Оперативна пам'ять: 32 ГБ.
- Відеокарта: NVIDIA GeForce RTX 4080 або AMD Radeon RX 7900 XTX.
- Місце на диску: 160 ГБ на SSD.
До слова: Як вибрати геймерське крісло: 5 показників якості та «примочок»
Огляд Stalker 2
Дія гри розгортається у вигаданій реальності, де після другої катастрофи в Чорнобилі Зона стала небезпечнішою і непередбачуванішою. Персонаж під час проходження бере на себе роль сталкера, якого звуть Скіф. Він вирушає вглиб Зони, щоб зіткнутися з незвіданими загрозами. Події залежать від рішень геймера, тут кілька можливих кінцівок.
Гра пропонує відкритий світ із можливістю дослідження на власний розсуд. Доведеться мати справу з різними фракціями, мутантами й аномаліями.
Знадобиться обережність і стратегічний підхід. Система виживання дає можливість розподіляти їжу, медикаменти та боєприпаси. Бойова система поліпшена різноманітною зброєю з можливістю модифікації.
Використання Unreal Engine 5 забезпечує якісну графіку з реалістичними ефектами освітлення та деталізованими локаціями. Звуковий супровід підсилює атмосферу, створюючи напругу і занурення в гру. Про Сталкера 2 на форумах різні відгуки. Користувачі відзначають виняткову атмосферу та глибокий геймплей, проте вказують на технічні проблеми та баги, що впливають на загальне враження. Деякі вважають, що грі потрібне додаткове полірування, щоб досягти повного потенціалу.
Пізнавальна стаття: ТОП 10 геймпадів для ПК — огляд лідерів ринку, популярних у 2023-2024 роках
Stalker 2: сюжет і сеттинг гри
Згідно з сеттингом, дія S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl відбувається в альтернативній версії нашого світу, де Зона відчуження Чорнобиля — не стільки місце радіаційного зараження, скільки аномальна територія із загадками, небезпеками й артефактами.
У грі представлена друга катастрофа, що сталася в Чорнобилі, яка ще більше змінила Зону. Вона стала масштабнішою, небезпечнішою і насиченішою аномаліями. Зруйновані міста, ліси, покинуті заводи та дослідницькі комплекси створюють атмосферу, де небезпека чекає за кожним рогом.
За сюжетом головний герой Скіф, досвідчений сталкер, вирушає в Зону, щоб розгадати її таємниці та виконати особистий обов'язок. У міру проходження гравця розповідь розкривається через діалоги, щоденники та місії. Історія гри заснована на моральних виборах, які впливають на розвиток подій і кінцівку. Стосунки з угрупованнями, дії в ключові моменти й ухвалені рішення — все це визначає долю героя і Зони.
Зона — це місце, де переплітаються наукові та містичні аспекти. Гравець вивчає природу аномалій, походження артефактів і вплив на навколишній світ. Ця територія населена різними фракціями, кожна має свої цілі та філософію, що ґрунтується на прагненні знищити всі аномальні прояви. Взаємини з фракціями призводять до союзів і конфліктів.
Крім глобальних подій, гра наповнена особистими історіями сталкерів, які діляться своїми мріями, трагедіями й боротьбою за виживання. Це робить світ реалістичнішим. У Зоні багато смертельно небезпечних аномалій, таких як «Жарка», «Електра» і «Трамплін», які потрібно обходити або використовувати з розумом. Усередині аномалій можна знайти артефакти з ненормальними властивостями. Вони важливі у виживанні та в економіці Зони. Головний герой прагне дійти до центру, щоб розгадати таємниці, які ховаються за її межами. Знову-таки кінцева мета залежить від рішень, які приймає персонаж.
Читайте: Що дає PS Plus — 5 варіантів активуватися і відключитися
Нові механіки та геймплейні елементи: таблиця
Розробники GSC Game World значно поліпшили геймплей і впровадили нові механіки, які роблять гру глибшою та цікавішою, зберігаючи атмосферу оригінальної серії.
Сталкер 2 |
Характеристики |
Відкритий світ |
Представлений однією великою картою без завантажувальних екранів. Геймери можуть безперешкодно переміщатися між локаціями, досліджуючи зруйновані поселення, ліси та аномальні зони. Дощ, туман і сила вітру змінюються в реальному часі та впливають на видимість і геймплей. Зміна часу доби визначає поведінку мутантів і ворогів. Вночі зона небезпечніша |
Нелінійний сюжет |
Рішення гравця впливають на стосунки з фракціями та фінальну кінцівку. Вдумливі діалоги героїв передбачають кілька варіантів |
Механіки виживання |
Головний герой потребує регулярного харчування і відпочинку для підтримки здоров'я і витривалості. Щоб не заразитися радіацією потрібні антирадіаційні препарати або спиртне. Втома впливає на швидкість пересування і прицілювання. Емоційні та фізичні травми погіршують здібності героя |
Покращена бойова система |
Величезний вибір зброї серед старих і нових екземплярів з можливістю поліпшення стволів, додавання прицілів, заміни прикладів і глушників. Вороги та мутанти реалістично реагують на влучання: стрілянина по кінцівках їх уповільнює. Гравці можуть уникати ворогів, використовувати зброю з глушниками й ховатися в тіні |
Інтерактивні аномалії |
До класичних («Жарка», «Електра») додано нові небезпеки. Детектор допомагає виявити аномалії та артефакти. Геймери можуть заманювати ворогів в аномальні зони, щоб знищити |
Фракції та їхній вплив |
У грі старі (Борг, Свобода, Бандити) і нові угруповання зі своїми цілями. Дії персонажа впливають на репутацію з фракціями, відкриваючи доступ до нових завдань або провокуючи конфлікти |
Покращений штучний інтелект (ШІ) |
Вороги й мутанти реагують на поведінку гравця, використовують обходи та засідки. У мутантів унікальні патерни атак, кожна зустріч із ними не передбачувана. Сталкери-напарники можуть допомагати в битвах, радити та ділитися ресурсами |
Графіка та інтерфейс |
Unreal Engine 5 з реалістичними текстурами, освітленням, ефектами, підтримкою трасування променів (Ray Tracing) і HDR. Повністю оновлений HUD зі зручною навігацією і доступом до інвентарю. Сканери та карти стали інформативнішими |
Артефакти та їхні властивості |
Збільшують витривалість, посилюють захист і прискорюють відновлення здоров'я. Артефакти знаходяться в найнебезпечніших місцях, що вимагає підготовки та обладнання |
Мультиплеєр (у майбутньому) |
Дозволяє сталкерам змагатися і співпрацювати один з одним |
Варто знати: Ревізії PS5 — що це таке? Докладний розбір 4 ревізій
Графіка, звук і атмосфера гри
Гра на рушії Unreal Engine 5 з високою якістю візуалів. Світ Зони реалістичний завдяки опрацьованим деталям будівель, природи та аномальних зон. Світло, тіні та відображення виглядають природно. Промені світла, що пробиваються крізь густий туман або падають на зруйновані будівлі, створюють неповторні ефекти.
Сходи сонця, нічні тіні та заходи сонця надають Зоні гнітючу атмосферу. Вночі страшно через непроглядну темряву. Зливи, грози та тумани — як у реаліях. Звуки крапель дощу або завивання вітру привертають увагу і впливають на настрій. Локації такі, як насправді в Зоні відчуження Чорнобиля. Листя, що падає, бруд під ногами або рухи мутантів оживляють картинку світу.
Похмурі мелодії підкреслюють безнадійність і небезпеку Зони. Музика створює напругу в момент боїв і дає гостре відчуття самотності під час дослідження. Кожен постріл і перезаряджання звучать натурально. Відлуння пострілів або глухий звук гостро сприймаються на слух.
Доводиться грати в атмосфері розрухи та спустошення. Напівзруйновані будинки, застарілі лабораторії та покинуті заводи створюють відчуття занедбаності. Постійна загроза від мутантів, аномалій і ворожих сталкерів підкреслює, що Зона не прощає помилок. Більшу частину часу гравець проводить на самоті, від цього посилюється занурення в атмосферу виживання.
Висновок до огляду Stalker 2 очевидний: творці зробили величезний крок уперед, зберігши дух оригінальної серії та оновивши ключові аспекти гри. Чи виправдала вона очікування? Так, значною мірою. Тут збережено те, за що її любили фанати: похмуру атмосферу, таємничу історію та відчуття виживання в небезпечному й загадковому світі. Чи варто було чекати 17 років на другу частину? Відповідь залежить від очікувань до гри. Якщо чекали оновлення класичної формули з додаванням сучасних технологій — гра виправдовує надії. Якщо очікували бездоганного проєкту, розчаруєтеся через технічні проблеми.
S.T.A.L.K.E.R. 2 — унікальний витвір, що поєднує в собі елементи шутера, виживання та RPG, пропонує геймерам неповторний досвід. Гра заслуговує на увагу, особливо для тих, хто давно мріяв повернутися в Зону.
На замітку: Ексклюзивні ігри на PS5: ТОП 10