Фінансовий департамент залучений в усі бізнес-процеси всередині компанії, тому злагоджена робота команди Дар’ї під час війни є надзвичайно важливою для всіх у MOYO. На час війни Дар’я перетворила робочий чат на гарячу лінію з усіх питань і точно знає цінність спілкування в команді.
Розкажіть про свій департамент: скільки в ньому співробітників, чи всі з них живуть у Києві?
У фінансовому департаменті працюють самі жінки, усього 19 співробітників, ще двоє знаходяться у декретній відпустці. Майже всі ми живемо в Києві та передмісті, і тільки одна колега з Фастова.
Як ви працювали до війни? Певно, пандемія вже наклала свої відбитки на режим роботи?
Навесні 2020 року, коли почалася пандемія, наш департамент перейшов на дистанційну роботу. Час від часу ми приїжджаємо в офіс на зустрічі, вирішуємо справи, які потребують присутності — для команди це дуже комфортний режим. Ефективність роботи тільки підвищилась: мої колеги змогли більше керувати власним часом, відчули турботу компанії про їх здоров’я та побут.
А як ви думаєте, чому ефективність на віддаленці зросла? Поділіться, будь ласка, досвідом ваших колег.
Багато часу витрачалося неефективно на дорогу в офіс й додому через жахливі київські затори. Наприклад, наша колега з Фастову витрачає на дорогу в один бік 3 години. 6 годин життя на день — просто в нікуди, хіба це ефективно? Я вже не кажу про втомленість і швидке вигоряння від такого способу життя. Як я вже казала, наш департамент — це суто жіночий колектив, і кожна з нас ще дружина, мати. Я спокійно ставлюся до того, щоб співробітники самі розпоряджалися своїм часом і чергували свої робочі завдання з побутовими. У нас у департаменті демократія: кожен може планувати свій робочий день як завгодно за умови, що ми встигаємо досягати потрібних результатів. У нас немає бюрократії та режиму “від дзвінка до дзвінка”. Чим комфортніше співробітнику, тим якісніше він буде виконувати свою роботу, і зрештою і він, і компанія в виграші. Я рада, що на самому вищому рівні в MOYO цінують результат, а не час, проведений на робочомі місці, і відходять від шаблонів.
Як ви спілкуєтесь всередині департаменту?
Як команда, ми швидко адаптувалися до нових реалій. Наші робочі інструменти — Microsoft Office та облікові програми, — доступні для роботи в онлайн-режимі. Ми швидко звикли обговорювати задачі, ділитись планами і просто тримати зв’язок у робочому чаті, а очні зустрічі перевели в Skype, Google Meet і Zoom. Ми живемо в дивовижні часи прогресу технологій: працювати можна з будь-якої точки світу.
Як ваш департамент зустрів війну?
Я дуже уважно моніторила новини, тримала руку на пульсі, але до війни неможливо бути готовим. Топ-менеджмент MOYO зайняв чітку позицію, про яку я також розповідала своїй команді: ми працюємо і будемо працювати, паніки серед керівництва немає, всі знаходяться тут і поруч. У період невизначеності дуже важливо мати опору, і звісно, робота тут відіграє неостанню роль. Мені було важливо дати своїм дівчатам таку опору від імені всієї компанії MOYO.
Вранці 24 лютого я почула вибухи десь дуже поруч зі своїм будинком і зрозуміла, що, поки є зв’язок, потрібно узгодити план дій з генеральним директором і якнайшвидше зв’язатись зі своїми співробітниками. О 6:38 я написала в чат фінансового департаменту. Відтоді цей чат став нашим моральним порятунком: тут зосередилась вся робоча, новинна і, наскільки це можливо, особиста комунікація, тут ми приймали робочі рішення і підбадьорювали одна одну, коли було особливо важко. Ми інформували одна одну про те, де знаходимось, яка в кого ситуація, чи є можливість працювати дистанційно. Одна наша колега виїхала за кордон, дехто — в інші регіони України, решта залишилась в Києві, але ми перебували на зв’язку весь час. З перших днів війни у нас з’явилася традиція кілька разів на день писати “ти як?”, такі “переклички” ми проводимо до сих пір: ми в курсі, як у кого справи, ділимося хорошими і не дуже моментами, і продовжуємо робити свою роботу. Зайнятість відволікає і не дає пригнічуватись, кожен в команді відчуває свою важливість, і це дуже підтримує. Всі були зібрані, відповідальні і знали, що потрібно робити. Я дуже вдячна за це всім своїм колегам і гордість за них у мене просто зашкалює.
Як ви комунікуєте зараз, що змінилося за цю війну?
Фінансовий департамент бере участь в усіх ключових процесах у MOYO, тому багато чого змінилося, але ці зміни стосуються всієї компанії. У стресовій ситуації нам доводилося приймати важливі рішення. Спочатку комунікації були в основному в чатах, але дуже швидко наш департамент відновив формат дистанційної роботи і традиційні засоби комунікації, наскільки це було можливо. Наявність чітких цілей, поставлених задач і можливість їх вирішувати, на мій погляд, відіграли важливу роль в перший місяць війни, коли кожен міг розклеїтись, впасти в депресію. Зараз, на шостому місяці повномасштабної війни, наша робота практично повністю повернулася до довоєнного періоду, різниця тільки в тому, що ми почали значно частіше спілкуватися, проявляти турботу про колег. Зросла цінність неформального спілкування в команді.
Який ваш головний інсайт за цей час?
Під час війни люди дуже виразно проявляють себе і я вкотре переконалася в тому, які чудові люди працюють в MOYO, як багато серед нас волонтерів, захисників і просто дуже завзятих, працьовитих людей! Мене вразила готовність моїх дівчат працювати навіть зі сховища, якщо в цьому буде потреба. Що вже казати про магазини у прифронтових зонах, люди в яких самовіддано продовжують працювати, бо розуміють, що вони потрібні іншим!
Захоплює здатність людей брати себе в руки в стресових умовах, дивовижна продуктивність там, де хтось би вже давно здався. Наш департамент продовжує паралельно з основною роботою реалізовувати проєкти, які ми задумали ще на початку року. Можу додати, що зараз, коли хтось працює з-за кордону чи небезпечного регіону, усі командні процеси сприймаються інакше, і внесок кожного стає по-особливому цінним.